Een gedicht zegt alles!

‘Een mooie afsluiting begint met een gedicht! ‘

Dat is altijd het eerste waaraan ik denk bij een uitvaart. Degene die jou het allerliefst was is heen gegaan.Je wilt een mooie uitvaart regelen, waarmee je een volwaardig afscheid kan nemen. Maar wat voor tekst moet daar nu bij?

Persoonlijk

Eigenlijk heb je wel wat anders te doen dan een tekst te bedenken. Dat was ook wat mij overkwam, toen ik de begrafenis van mijn moeder moest regelen. De begrafenisondernemer vroeg om een tekst en gaf ons een boek met teksten. Maar eigenlijk stond mijn hoofd er niet naar. Ik vond die zo onpersoonlijk, alles doorbladeren deed pijn, daarom  besloten mijn familie en ik om zelf een tekst te schrijven.

Wat voor tekst?

Vandaag moest ik weer aan die dag denken, en hoe fijn iedereen het vond om  mijn persoonlijk gegeschreven gedicht te horen. De persoonlijke boodschap van ons op de kaart werd ook door veel mensen gewaardeerd. Dit bracht mij op het idee, dat gedichten persoonlijker en anders kunnen. Daarom schrijf ik vandaag deze post over gedichten voor rouwkaarten en uitvaarten.

Soorten gedichten

Er zijn natuurlijk heel veel soorten gedichten. Denk aan gedichten voor:  rouwkaarten, bidprentjes en  gedenk kaartjes. Daarnaast zoeken mensen vaak naar goede colodeance teksten of voor de gedenkdienst. En dan heb je natuurlijk ook nog de keuze voor lange of korte gedichten.

Woorden vertellen

Woorden verwoorden en vertellen wat je voelt. Je wilt aan de mensen kwijt, vertellen wat je bedoelt. Dit is wat ik wil gaan bereiken. Dichten heeft mij geholpen bij de verwerking van het verlies van mijn moeder. Ik vond het zo sdpeciaal om een gedicht wat ik voor haar had geschreven voor te dragen. Daarom wil ik een service aanbieden, welke inhoud dat  ik persoonlijke gedichten en teksten voor mensen maak. Zo kan iedereen zijn/haar gevoel vertellen.

Afscheid

Op deze manier wil ik bijdrage aan een persoonlijk afscheid. Er is ook de mogelijkheid om gedichten van mij te krijgen die ik al heb geschreven. Echter maakt dit het wel iets minder persoonlijk, maar wel minder standaard.

Mijn hart ligt bij dichten en zo wil ik mensen een hart onder de riem steken bij de verwerking van dit  verdriet.

Placeholder Image

Persoonlijk geschreven

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

